De Limburgse Werkgevers Vereniging bestaat 100 jaar en in het kader daarvan organiseert de vereniging een “challenge” om het beste idee voor Limburg te vinden.

Ik mocht de vijf finalisten begeleiden bij hun laatste “stretch” om hun idee nóg beter te maken dan het al was.

In een divergerende fase werden opmerkelijk veel extra’s toegevoegd aan de ideeën. We hebben daar onder andere de creatieve techniek SCAMPER voor gebruikt.

Aan het einde van elke groepsronde heb ik de werkvorm “Targeting” ingezet. Ik heb Targeting in 2005 meegebracht van mijn eerste studietrip naar de USA.
Een supersnelle en uiterst effectieve werkvorm

Ik heb de schijf enige tijd geleden op zeil laten drukken zodat ik hem altijd kan meenemen.

In dit geval was het de opdracht om de idee eigenaar in het centrum te plaatsen en vier aandachtsgebieden te benoemen waar nog vraagtekens over bestonden.

Sta je ver weg van het centrum dan heb je een flinke scepsis, sta je dichterbij dan heb je “ een vraagje”. Het is aan de idee eigenaar om jou dichterbij het centrum te krijgen door jouw vraag te beantwoorden c.q. jouw onduidelijkheid te verhelderen.

De idee eigenaar weet in elk geval welke acties hij of zij moet ondernemen om het idee te finetunen

Door de fysieke inzet van iedereen werkt targeting direct, interactief en effectief.

Targeting kan ook ingezet worden bij evaluaties, teambuilding, meningsvorming etc.

Wil je zelf over de targeting tool beschikken dan kan ik die leveren mét een halve dag creatieve instructie.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *